heenreis - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Annika Huizinga - WaarBenJij.nu heenreis - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Annika Huizinga - WaarBenJij.nu

heenreis

Door: annika huizinga

Blijf op de hoogte en volg Annika

08 Juli 2010 | IJsland, Reykjavik

hoihoi!

nou goedemorgen allemaal. Ik ben net mijn bed uit en dacht, het is tijd om een berichtje te typen. Het duurt nog 1,5 uur voordat mijn busje richting Vestemanjar vertrekt, dus genoeg tijd voor een update en ontbijt :) .

Laat ik bij het begin beginnen. Gisterochtend met de trein naar Schiphol, jeetje wat een drukte daar met vluchten naar cape town en de middellandse zee. Op een of andere manier lag mijn incheck balie tussen de toeristen charters dus dat duurde en duurde... De vlucht naar Copenhagen ging voorspoedig. Het was mooi helder dus mooi uitzicht over A´dam, de waddenzee, etc. Ow, dit moet ik niet vergeten te vertellen: ze hebben een heineken bar bij de C-gates. Je zult het niet geloven, maar de Heineken biertjes vlogen om 9 uur al over de toonbank...
In Copenhagen was het 2 uurtjes wachten op de aansluitende vlucht. Heb nog naar Nynke gezwaaid vanuit het vliegtuig, niet dat ze me gezien heeft, maar toch :) .

Het vliegtuig naar Reykjavik was echt uber modern en net nieuw. In de stoelleuning voor mij zat een ingebouwd tuch screen met tv, spelletjes, taalcursus, etc.! Ik heb de halve reis een IJslandse taalcursus gedaan :) .
Het was helaas behoorlijk bewolkt boven de atlantische oceaan, en dat terwijl we over Faeroer Eilanden vlogen... Gelukkig bij de landing wel hele mooie foto´s kunnen maken van de plek waar de mid oceanische rug op het land komt! Mooie cindercones en langgerekte spleten gezien... zo tof!

Met de flybus was het nog 45 min. rijden tot de busterminal van reykjavik. Daarna 10 minuten lopen naar het ´hostel´. Je kan het beter een hippie huis noemen :) . Het ligt midden in het ´centrum´ van de stad, is erg oud, boven allemaal bedden en matrassen in een aantal ruimtes en beneden is de woonkamer en keuken. Iedereen kan alles gebruiken en de enige 2 regels zijn: relaxed en ruim je eigen zut op. Echt geweldig. Er hebben hier ruim 20 mensen geslapen afgelopen nacht.

Owja, gisteravond uiteraard de voetbalwedstrijd gekeken. De Duitsers hier vonden het niet echt boeiend dat ze niet door zijn (voetbal??? boeiend!). De spaanse meisjes zijn wel heel blij dat ze in de finale staan! Dat wordt nog wat zondag :) .

Zo dit is ongeveer het einde van mijn update. Eens wat eten naar binnen werken.

bless! (dat betekend tot ziens)

  • 08 Juli 2010 - 08:51

    Wendy:

    Hey meid,

    Wat leuk dat ik zo ook mee kan lezen in je avonturen!! Zo blijf ik op de hoogte. En ik vind het leuk hoe zoiets allemaal in zijn werk gaat. Want ook ik zou graag wat meer dingen doen. En zo kan ik lezen hoe het in zijn werking gaat. En hartstikke leuk kan zijn;)

    Tot het volgende verslag! En veel plezier!

    Liefs Groetjes Wendy

  • 08 Juli 2010 - 09:46

    Joyce:

    Hi!
    Leuk om te lezen zo! Dat van die biertjes om 9 uur 's morgens is niet heel gek. 70% van de mensen komen uit een andere tijdzone dus het kan voor hun best 22.00 uur 's avonds zijn ;)
    Veel plezier daar!

  • 08 Juli 2010 - 10:30

    Nynke:

    Heej Annika!

    Ik ben superjaloers dat jij wel naar mijn stageproject toe kan en ik niet! Laat ff weten of je via de nieuwe haven naar de Westman-eilanden vaart, die staat namelijk de hele tijd op mijn computerscherm mij uit te lachen omdat ik er van alles nuttigs over moet vertellen.

    Oja, wist je dat de grootste winkelstraat van Reykjavik vloerverwarming heeft? Loop er een keer doorheen en je bent een ervaring rijker!

    Heel veel plezier en een fijne vakantie natuurlijk!

    Nynke

  • 08 Juli 2010 - 13:34

    Jantje Schuurman:

    Dag Annika,

    Fijn dat je veilig geland bent in IJsland
    Ik heb op internet'mid oceanische rug' opgezocht.Onderstaande zin heb ik overgenomen van intenet.
    'Een brug verbindt de beide zijden van de breuk die de Europese en de Noord-Amerikaanse plaat scheidt op Reykjanes, IJsland'.
    Ik vind de aarde steeds meer een wonder.Op internet staat een mooie foto van de spleet.
    Zend je zondag goede gedachten naar Zuid-Afrika? Wanneer Nederland zou winnen dan zou dat wel sneu zijn voor de spaanse meisjes.
    En anders voor Nederland.
    bless, Oma

  • 08 Juli 2010 - 18:18

    Ina:

    Dag Annechie,

    Ik ben net terug van een personeelsuitje en had al gehoopt dat je een verhaaltje had geschreven. Wat leuk zo'n hippie huis. Blijf je daar deze 2 weken?

    Veel succes met het schoonmaken en repareren.

    groetjes Ina

  • 09 Juli 2010 - 20:55

    Dina:

    Hoi Annika,

    Prachtige foto's en weer een mooi verhaal. Jij beleeft het ook maar weer
    ;-)

    Veel werk plezier!
    Mam

  • 10 Juli 2010 - 07:52

    Janine:

    Watskeburt met Wouter Poos??

  • 10 Juli 2010 - 08:02

    Dineke:

    Hallo Annika.

    Leuk om weer te lezen wat je allemaal beleeft op avontuur in IJsland. Ik blijf je volgen en veel plezier maken hoor!

    groetjes Dineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annika

Hoi, welkom op mijn reisdagboek! Ik studeer Aardwetenschappen en ben enorm geïnteresseerd in vulkanen. Vanaf eind februari ben ik voor 5 maanden in Costa Rica!

Actief sinds 28 Feb. 2010
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 89932

Voorgaande reizen:

31 Mei 2012 - 02 Augustus 2012

Afstudeerveldwerk Mexico

01 Maart 2011 - 17 Augustus 2011

Stage in Costa Rica

07 Juli 2010 - 28 Juli 2010

Vrijwilligerswerk in IJsland!

09 Maart 2010 - 21 Maart 2010

Annika naar Costa Rica

Landen bezocht: