Eerste dag symposium - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Annika Huizinga - WaarBenJij.nu Eerste dag symposium - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Annika Huizinga - WaarBenJij.nu

Eerste dag symposium

Door: annikahuizinga

Blijf op de hoogte en volg Annika

11 Maart 2010 | Costa Rica, San José

hoi! hierbij een kort verslagje van de eerste dag. De wekker ging al vroeg, om 7 uur. Opstaan, ontbijten en om 8 uur op de geologie faculteit zijn. De faculteit hier is echt super mooi! Gebouwen zijn max.3 verdiepingen hoog, er is heel veel groen, leuke plekjes waar studenten buiten zitten en er hangt een grote wereldbol voor de geologie faculteit. Al snel kregen we met de Costa Ricaanse way of life te maken, als iets om 8 uur begint kan dat ook best 9 uur zijn. Dus de opening was tegen 9-en, omdat dingen nog niet klaar stonden. Ach, waar maak je je druk om, geniet van het leven, pura vida! . Ok, relaxed dus, het is al warm genoeg. Wij Europeanen ook met ons gestress en drukke leventje... ;) . De eerste praatjes waren over de geschiedenis van CVL (commission on Volcanic Lakes), een overzicht van de geologie van Costa Rica en een overzicht van het programma van de komende dagen. Werd al helemaal enthousiast van de dingen die we gaan doen, vooral de veldwerken. Een ding is alleen minder: de spinnen. Die zitten gelukkig niet in San Jose (dat is mij verteld) maar wel in de bossen bij de vulkanen en bij het volgende hotel. Het zijn echt van die vogelspinnen, met rode en blauwe plekken op de knien. Ik weet niet of ik dat ga overleven...!?! Zolang ze in de dierentuin achter glas zitten is het prima. Iedereen plaagt me er mee: ze zijn wel zo groot als je hand, pas maar op, daar zit een spin! O well, had ik er ook maar niet over moeten beginnen he.
Nu wat over de praatjes. We hebben de hele dag presentaties gekeken. Dat was op het begin erg leuk, maar zo tegen 4 uur had ik er wel genoeg van, en toen gingen we nog tot half 7 door. We hadden wel 2 uur middagpauze, maar toch, op een gegeven moment is je hoofd vol. Heb wel heel veel bijgeleerd over vulkanologie, vooral over fysische vulkanologie, dus wat gebeurt er tijdens een eruptie, wat zijn aanwijzingen dat er iets veranderd, hoe zien de producten van een eruptie eruit, etc. Dit alles gerelateerd aan vulkanische meren natuurlijk. Er waren ook wel wat praatjes die mij minder trokken, maar dat houd je toch. Het leukste vindt ik de interactie tussen magma en water, en hoe je dat in je samples terug kunt vinden. Als er verse magma omhoog komt, dan veranderen er bepaalde elementen in het water. Na de praatjes zijn we met z´n allen gaan eten in een restaurantje en zo lekker naar bed. Die jetl.ag hakt er nog best wel in stiekum :) .

Gr Annika

  • 12 Maart 2010 - 05:48

    Dina:

    Hoi Annika,
    Zo te lezen heb jij je draai wel gevonden;-) en kun je je ei kwijt en natuurlijk weer energie op doen. Probeer te genieten van de Costa Rica way of life.En wat die spinnen betreft, ze zijn banger voor jou, dan jij voor hen.
    Groetjes,
    xxx
    mam

  • 12 Maart 2010 - 08:47

    Jantje Schuurman:

    Dag Annika,
    Wat fijn dat je zoveel nieuwe dingen hoort. Ik begrijp dat er ook aanwijzingen zijn dat er een eruptie gaat komen.
    Ik heb opgezocht wat samples zijn. Het is een steekproef of monster begrijp ik. Wat betreft de spinnen:je hebt een prachtige safarihoed, een lange broek en luchtig shirt met lange mouwen. Wat kan je er gebeuren? Is er geen geurtje waar ze niets van moeten hebben?
    Wichtje veel succes en geniet.
    groetjes Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Annika naar Costa Rica

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2010

Nieuw hotel en laguna rio cuarte

15 Maart 2010

Irazu

14 Maart 2010

Poas vulkaan!!!

13 Maart 2010

bezoek OVSICORI

11 Maart 2010

Eerste dag symposium
Annika

Hoi, welkom op mijn reisdagboek! Ik studeer Aardwetenschappen en ben enorm geïnteresseerd in vulkanen. Vanaf eind februari ben ik voor 5 maanden in Costa Rica!

Actief sinds 28 Feb. 2010
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 89924

Voorgaande reizen:

31 Mei 2012 - 02 Augustus 2012

Afstudeerveldwerk Mexico

01 Maart 2011 - 17 Augustus 2011

Stage in Costa Rica

07 Juli 2010 - 28 Juli 2010

Vrijwilligerswerk in IJsland!

09 Maart 2010 - 21 Maart 2010

Annika naar Costa Rica

Landen bezocht: