Nieuw hotel en laguna rio cuarte - Reisverslag uit Aguas Zarcas, Costa Rica van Annika Huizinga - WaarBenJij.nu Nieuw hotel en laguna rio cuarte - Reisverslag uit Aguas Zarcas, Costa Rica van Annika Huizinga - WaarBenJij.nu

Nieuw hotel en laguna rio cuarte

Door: annikahuizinga

Blijf op de hoogte en volg Annika

17 Maart 2010 | Costa Rica, Aguas Zarcas

hoihoi!

jullie raden het nooit: ik ben in de jungle! We zitten in een spa resort op de oostflank van Paos vulkaan. Het is ruim 3 uur rijden vanuit San Jose, de omgeving is hier ook totaal anders dan in/rond de stad. Het hotel is bij hotsprings gebouwd die uitkomen in een riviertje. Het zwembad en de bubbelbaden zijn ook met bronwater gevuld en de sauna wordt verhit met stoom uit de hotsprings. Erg vet :) , heeft de organisatie goed geregeld. De jungle is erg interessant, mooie vogels en zelfs aapjes :D .
Vandaag zijn we naar laguna rio cuarte geweest, het meer dat rood van kleur was. De rode kleur is alweer wat weg, het is nu nog meer bruinig. Inmiddels heb ik al zoveel geleerd dat de kleurverandering niet veel met vulkanische activiteit te maken heeft, maar dat het gebeurd door instabiliteit in het water. Op de bodem is veel ijzer (als gevolg van de oude vulkaan die eronder zit) en ook wat CO2 gas. Zo nu en dat veranderder iets in de temperatuur van het water, dat het water aan de oppervlakte zwaarder wordt dan het water onderin. Als gevolg 'draait' het meer dan om. Het ijzer van de bodem kan naar boven komen. Gevolg is wel dat dit zuurstofloze water de vissen doodt, dus dat is niet zo leuk.
Maar goed. De laguna was lang zo spectaculair niet als de andere vulkanen, maar als je de meganismen achter het meer begrijpt best wel interessant. Veel mensen hebben vandaag weer in bootjes rond gepeddeld en veel profielen gemaakt en metingen gedaan. Vanavond is er een meeting in het restaurant waar de resultaten besproken worden, dus ben benieuwd.
Ik heb nog steeds enorm veel spierpijn van de beklimming van Irazu vulkaan, kan eigenlijk niet normaal lopen, best vervelend. Gelukkig hebben we warme zwembaden, dus daar ga ik zo maar weer in denk ik ;) . Nog maar 2 dagen te gaan hier, de tijd gaat veel te snel. Morgen gaan we naar laguna Hule en vrijdag als kers op het toetje naar Arenal volcano, dat is een vulkaan die lava uitspuugt (en we misschien wel live kunnen zien... spannend!).

Gr Annika

  • 18 Maart 2010 - 11:11

    Oma:

    Dag Annika,
    Lopen in de jungle! Het lijkt mij geweldig! Het is hier zonneschijn en in de zon en uit de wind 21 graden. Ik ga mijn boterham buiten eten.
    Nog 2 hele fijne dagen toegewenst. Ik hoop dat je de Arenal vulkaan lava ziet uitspugen, maar niet dat je daardoor in gevaar komt!
    gr. Oma

  • 19 Maart 2010 - 05:30

    Dina:

    En............heeft Arenal lava uitgespuugd?

    Geniet nog maar lekker van de laatste dagen. We zien je zondag!

    xxx
    mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Aguas Zarcas

Annika naar Costa Rica

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2010

Nieuw hotel en laguna rio cuarte

15 Maart 2010

Irazu

14 Maart 2010

Poas vulkaan!!!

13 Maart 2010

bezoek OVSICORI

11 Maart 2010

Eerste dag symposium
Annika

Hoi, welkom op mijn reisdagboek! Ik studeer Aardwetenschappen en ben enorm geïnteresseerd in vulkanen. Vanaf eind februari ben ik voor 5 maanden in Costa Rica!

Actief sinds 28 Feb. 2010
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 89929

Voorgaande reizen:

31 Mei 2012 - 02 Augustus 2012

Afstudeerveldwerk Mexico

01 Maart 2011 - 17 Augustus 2011

Stage in Costa Rica

07 Juli 2010 - 28 Juli 2010

Vrijwilligerswerk in IJsland!

09 Maart 2010 - 21 Maart 2010

Annika naar Costa Rica

Landen bezocht: