voorbereidingen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Annika Huizinga - WaarBenJij.nu voorbereidingen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Annika Huizinga - WaarBenJij.nu

voorbereidingen

Door: annikahuizinga

Blijf op de hoogte en volg Annika

28 Februari 2010 | Nederland, Utrecht

Nog 9 daagjes en dan vertrek ik richting Costa Rica! Ik heb er enorm veel zin in en ben stiekum al wel een beetje zenuwachtig. Geen idee wat ik kan verwachten van een latijns-amerikaans land, dus ben zoveel mogelijk sites aan het lezen om dingen te weten te komen. Er is 7 uur tijdsverschil, er heersen tropische temperaturen, ze betalen in colonnes (1 euro is ongeveer 700 colonnes), je moet er alleen met rode taxi's reizen (anders wordt je afgezet) en je moet als vrouw niet te korte/blote kleding dragen. Das al best wat voorbereiding toch ;) . Ben gister utrecht in geweest en heb shirtjes, wandelschoenen, deet, norrit, noodvoedsel, etc. gekocht bij de outdoorshop. Waarschijnlijk gaat het allemaal niet nodig zijn, maar ik zit liever mee verlegen dan om verlegen!

Ik vertek dinsdag 9 maart vanaf schiphol. Met een ovestap op Atlanta in de VS kom ik dinsdagavond rond middennacht aan in San José. Als het goed is is er een hotel geregeld, ben nog om bevestiging daarvan aan het 'zeuren' bij de organisatie van het symposium. Op 10 maart begint het symposium met een opening cocktail, dus zeg maar kennismaken met alle mensen. Er zijn 50 deelnemers uit heel de wereld! Echt tof lijkt me :) . Dan op 11 en 12 maart zijn er presentaties door de verschillende deelnemers. Op de 13e zijn er poster presentaties en bezoek aan de laboratoria. En dan op de 14e en 15e bezoeken we de Poas en Irazu vulkanen. De 16e is een reisdag naar een ander hotel. 17 en 18 maart bezoeken we 2 vulkanische meren, de Hule en Rio Cuarto. Een van deze meren is onlangs van kleur veranderd, wat betekend dat er weer activiteit is van de onderliggende vulkaan! Spannend! De 19e reizen we weer terug naar San José en de 20e vertrekt mijn vliegtuig weer vroeg in de ochtend terug naar NL. Ik ben dan zondag 21 maart vroeg in de ochtend weer op Schiphol.

Zodra ik in Costa Rica ben zal ik regelmatig proberen en update te schrijven. Ik neem aan dat er wel een computer met internet is in de hotels waar we verblijven.

Greetz Annika

  • 28 Februari 2010 - 13:18

    Ina Stavast:

    hallo Annika,
    Fijn dat je je ervaringen t.a.v. je trip naar Costa Rica gaat beschrijven. Kan ik je mooi volgen.

  • 08 Maart 2010 - 12:11

    Jantje Schuurman:

    Dag Annika,
    Een hele goede reis toegewenst met veel nieuwe indrukken en ervaringen.
    Groetjes, Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Annika naar Costa Rica

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2010

Nieuw hotel en laguna rio cuarte

15 Maart 2010

Irazu

14 Maart 2010

Poas vulkaan!!!

13 Maart 2010

bezoek OVSICORI

11 Maart 2010

Eerste dag symposium
Annika

Hoi, welkom op mijn reisdagboek! Ik studeer Aardwetenschappen en ben enorm geïnteresseerd in vulkanen. Vanaf eind februari ben ik voor 5 maanden in Costa Rica!

Actief sinds 28 Feb. 2010
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 89923

Voorgaande reizen:

31 Mei 2012 - 02 Augustus 2012

Afstudeerveldwerk Mexico

01 Maart 2011 - 17 Augustus 2011

Stage in Costa Rica

07 Juli 2010 - 28 Juli 2010

Vrijwilligerswerk in IJsland!

09 Maart 2010 - 21 Maart 2010

Annika naar Costa Rica

Landen bezocht: