Even een berichtje uit Guatemala! - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Annika Huizinga - WaarBenJij.nu Even een berichtje uit Guatemala! - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Annika Huizinga - WaarBenJij.nu

Even een berichtje uit Guatemala!

Door: Annika Huizinga

Blijf op de hoogte en volg Annika

04 Juli 2012 | Guatemala, Quetzaltenango

Hoihoi!

even een kort berichtje vanuit Guatemala, speciaal voor bezorgde familieleden ;) . De reis is goed gegaan, geen probleem op de grens, waren erg aardige mensen, en heb weer een extra stempel in mijn paspoort! Moesten wel van busje wisselen, auto's mochten vrijwel niet de grens over... Wat wel grappig was om te zien waren de grensstenen, die zag je over de heuvels lopen. Waren bomen gekapt op de grens, zodat het duidelijk was waar die liep... Grappig om te zien, maar heb gehoord dat er best veel problemen over de precieze locatie van de grens zijn geweest (hebben wij in Europa maar mazzel met onze open grenzen nu! - Dus Wilders en aanhang, shut up!). Ik ben nu in de stad Quetzaltenango, of Xela (zeg Sheela) zoals de locals het noemen. Het is de 2e stad van Guatemala en is een echte oude koloniale stad met mooie huisjes en pleintjes. Het is net Mexico zeg maar :) .
Vanochtend met Patrick van Adrenalina tours afgesproken en beetje over Guatemala en de rest van de wereld gekletst, was erg gezellig. Patrick is een Belg en woont al 27 jaar in Guatemala. Hij blij dat hij NL kon spreken en ik vond het leuk wat andere info te krijgen. Zo is Guatemala helemaal geen arm land, het probleem is alleen dat 5% van de mensen 95% van het land en de goederen bezit (en andersom). En dat die 95% van de mensen die maar 5% heeft daarom makkelijk door drugskartels verleidt kunnen worden... Triest maar waar (en de grootste speler in dit geheel is de VS...). Maar goed, ik kwam om een rondreis te boeken, dus dat hebben we ook gedaan, in elk geval tot komende maandag. Alle transfers zijn geboekt en een aantal hostels en tours. Dus no worries mam en oma, ik ben en goede handen :) . En maandag ben ik in Antigua, een andere grote stad waar Adrenalina tours een bureautje heeft, en daar boek ik de rest van de week.

Wat ik allemaal ga doen lezen jullie in de volgende blogs!

*begin reclameblok*
Owja, wil je ooit naar Guatemala, boek dan niet via een NL'se organisatie, dan betaal je 100% meer. www.adrenalinatours.com kan ik van harte aanbevelen :) , met persoonlijke service van Patrick Vercoutere.
*einde reclameblok*

Hasta pronto!

Annika


ps heb vanmiddag een cursus weven gedaan, op z'n Maya's. Super leuk en mooi tafelkleedje geweefd!

ps2 NL-Guatemala is 8 uur tijdverschil, dus 1 uurtje meer dan met Mexico!

  • 05 Juli 2012 - 05:13

    Dina:

    HHAHAHAHAHA, ik heb geen worries, 'k weet dat je een verstandige meid bent en niet in zeven sloten tegelijk loopt ;-)
    Wat leuk dat je Patrick hebt ontmoet, dan is de info over een land toch weer anders dan via een normaal reisbureau. Zeg maar en soort Albert in Costa Rica??

    Dus je hebt nu een nieuwe hobby? Weven,mmmmmmmmmmmmmmm heb volgens mij ergens nog een weefgetouw liggen (of lag die ergens????)
    Veel plezier in Guatamala en GENIET!!!!

    xxx
    mam

  • 05 Juli 2012 - 06:24

    Jo Hartog:

    wat een ervaring naar Guatemala ,ik ben net het bed uit en direct alles van jou lezen. bedankt. Groetjes JO.

  • 05 Juli 2012 - 08:20

    Jantje Schuurman:

    Dag Annika,
    Doe bist geweldig laif!!!!!
    Misschien wist je het al.
    Fysici hebben Higgs-deeltje te pakken.
    Wat ik begrijp is dat dit Higgs-deeltje gewicht geeft aan objecten.
    Heel veel plezier op de verdere ontdekkingsreis.
    groetjes, Oma

  • 05 Juli 2012 - 12:54

    Lianne:

    Annika, wat weer een handige reistips! Wie weet ga ik (wij) ze nog eens gebruiken. Quatemala lijkt me namelijk erg mooi. We zullen je op de voet blijven volgen :-)

    Gelukkig dat alles goed is gegaan en dat men zich aan de afspraak had gehouden.
    Enne hoeveel stempels heb je nu wel niet in je paspoort staan??

    Veel reisplezier nog (dan houden wij leesplezier :-))

    Groetjes, Lianne

  • 05 Juli 2012 - 20:16

    Dineke:

    Hallo Annika.
    Ook op vakantie is het opletten geblazen!
    Maar dat doe je vast wel!
    Veel plezier met de rondreis!
    Groetjes, Dineke.

  • 06 Juli 2012 - 16:08

    Jannie:

    Fijn dat je nu je rondreis voor een gedeelte hebt kunnen regelen. Veel plezier.groet Hek en Jannie

  • 08 Juli 2012 - 10:38

    Oomjan Tantegrietje:

    dan moet je even bij dina in de leer
    die heeft er vast wel een beetje verstand van
    veel plezier groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annika

Hoi, welkom op mijn reisdagboek! Ik studeer Aardwetenschappen en ben enorm geïnteresseerd in vulkanen. Vanaf eind februari ben ik voor 5 maanden in Costa Rica!

Actief sinds 28 Feb. 2010
Verslag gelezen: 625
Totaal aantal bezoekers 89537

Voorgaande reizen:

31 Mei 2012 - 02 Augustus 2012

Afstudeerveldwerk Mexico

01 Maart 2011 - 17 Augustus 2011

Stage in Costa Rica

07 Juli 2010 - 28 Juli 2010

Vrijwilligerswerk in IJsland!

09 Maart 2010 - 21 Maart 2010

Annika naar Costa Rica

Landen bezocht: